16 lastbilchauffører ansat i ét hug og på rekordtid

”Vruuum” sagde det, da Lemvigh-Müller i Køge mandede op med 16 nye chauffører til at stå for distributionen af stål på Sjælland – en manøvre der krævede hjælp fra Randers

Der blev trådt på speederen, da Lemvigh-Müller i efteråret stod overfor at overtage distributionen af stål på Sjælland fra en ekstern vognmand og derfor havde brug for at mande op:

”Den 30. september lagde vi en jobannonce på LinkedIn og Facebook, hvor vi søgte efter 16 lastbilchauffører. Fra begyndelsen af oktober og et par uger frem afholdt vi jobsamtaler, og natten til den 7. november var de nye chauffører klar til at distribuere stål til virksomheder og byggepladser på Sjælland”, fortæller Arne Jeppesen, driftschef i Lemvigh-Müller.

En hjælpende jysk hånd

Det var ikke alle de nye chauffører, der på forhånd havde erfaring med at køre med stål, men de var igennem et effektivt oplæringsforløb, så alle fik helt styr på kraner, udstyr og sikkerhed. Her gav Lemvigh-Müllers garvede chauffører fra Randers en hånd med:

”Man skal ikke kun kunne køre lastbil for at distribuere stål - det er også vigtigt, at man ved, hvordan man betjener kranerne og håndterer det tunge gods hos kunderne. Et par stykker af vores chauffører fra Randers, som står for at distribuere stål i Jylland og på Fyn, var i Køge i et par uger for at oplære de nye chauffører. Det var en stor hjælp, som var med til at sikre, at vi kunne ansætte så mange nye chauffører på én gang og få dem på vejene på rekordtid”, siger Michael Lichtenberg Crone, indkøbs-, logistik- og produktionsdirektør i Lemvigh-Müller.

Ny vognpark

Distributionen af stål på Sjælland foregår fra Lemvigh-Müllers lokation på Ullsvej i Køge. 12 af de nye chauffører udfører dagsdistribution, og fire foretager aflæsning, oplæsning og rangering af materiel om natten. Ud over de nye medarbejdere har Lemvigh-Müller i Køge også fået en ny vognpark på 12 lastbiler og 21 trailere.