Lemvigh-Müller og Coromatic indgår samhandelsaftale om nødstrømsprodukter

Nu kan virksomheder, hvor uafbrudt strømforsyning er afgørende, få hurtig adgang til nødstrømsprodukter - og førsteklasses support

Den 1. maj 2017 indgik Lemvigh-Müller og Coromatic et samarbejde omkring nødstrømsprodukter, som sikrer Lemvigh-Müllers kunder nem og hurtig adgang til et bredt sortiment af produkter og løsninger – bl.a. batterier, 1- og 3-fasede UPS, generatorer, køl, ventilation samt datacentre

Ud over det brede sortiment garanterer Coromatic en høj servicegrad i form af leverancesikkerhed og ikke mindst teknisk support til Lemvigh-Müllers kunder; med stor viden om nødstrøm er Coromatics kundecenter klar til at sikre løsningsorienteret, ’first level support’.

Nye forretningsområder indenfor nødstrømLemvigh-Müller og Coromatic indgår samhandelsaftale

Hos Lemvigh-Müller udtrykker produktchef Henrik Kristoffersen stor glæde over aftalen med Coromatic, som har et stort kendskab til det danske marked for UPS (Uninterruptible Power Supply, eller på dansk: uafbrudt strømforsyning). Han siger:

”Vi er glade for at have fået samarbejdspartner, der både kan bidrage med et bredt produktsortiment og med førsteklasses teknisk support - og som samtidig ser muligheden for, at vi sammen kan udvikle nye forretningsområder indenfor nødstrøm til datacentre”.

Udbytterigt samarbejde for alle parter

Arnth Nielsen, Business Unit Manager, Coromatic, glæder sig også over aftalen og siger:

”Lemvigh-Müller har blandt andet et stærkt logistisk setup og gode e-business-løsninger, så med denne strategiske aftale kan vi sikre, at endnu flere virksomheder får nem og hurtig adgang til vores omfattende produktsortiment inden for nødstrøm. Vi ser frem til et udbytterigt samarbejde til glæde for alle parter – ikke mindst for kunderne som tæller datacentre, energivirksomheder, hospitaler, fremstillingsindustrien og i det hele taget virksomheder, hvor uafbrudt strømforsyning er afgørende”.

For mere information, venligst kontakt
Henrik Kristoffersen, produktchef, Lemvigh-Müller
heki@lemu.dk

Arnth Nielsen, Business Unit Manager, Coromatic Denmark
arnth.nielsen@coromatic.dk

Om Lemvigh-Müller

Lemvigh-Müller sørger som Danmarks største stål- og teknikgrossist hver dag for, at varer fra tusindvis af producenter bliver samlet, pakket og leveret på mindre end 24 timer til installatører, industrivirksomheder, forsyningsselskaber og byggepladser i hele Danmark.

Lemvigh-Müller har 1.200 medarbejdere, omsatte i 2014 for 5,4 mia. kr. og tilbyder over 300.000 varenumre. www.lemu.dk

Om Coromatic

Coromatic er førende leverandør af løsninger til kritisk infrastruktur, som for eksempel datacentre. Coromatic sikrer, at kundernes virksomhed fungerer uden afbrud ved, på en energieffektiv måde, at sikre adgang til strømforsyning og datakommunikation.

Coromatic kan tage et helhedsansvar fra strategi og design til integration, vedligeholdelse og drift af kritisk infrastruktur. Kunderne er datacentre, hospitaler, energisektoren, fremstillingsindustri, offentlige virksomheder og hovedkontorer.

Coromatic har over 580 medarbejdere i Norden samt resten af verden og har til dato leveret løsninger til virksomheder i mere end 50 lande rundt om i verden. Coromatic ejes af EQT og medarbejderne. www.coromatic.dk