Login lemu.dk

Få adgang til over 300.000 forskellige produkter

Indtast din e-mail og få tilsendt din kode:

Fortryd
da
news image

14.000 stålprodukter opdateret i webshoppen

Al dokumentation på stålprodukterne i Lemvigh-Müllers webshop, Mit Lemu, er blevet opdateret. Men det har ikke været en let opgave - for hvordan gør man det, når det drejer sig om tusindvis af varer?

”Vi skal have opdateret produktsiderne på stål i webshoppen” lød opgaven hos Lemvigh-Müller i slutningen af 2016. Stålsiderne i webshoppen Mit Lemu trængte til at få banket rust af sig, og det betød blandt andet en opdatering af produktnavne, varetekster og billeder – samt at få strømlinet den måde, hvorpå informationerne blev præsenteret.

Det var dog umiddelbart lettere sagt end gjort, for da man begyndte at tælle, hvor mange varenumre det drejede sig om, stoppede man først omkring de 14.000 – alt sammen produkter hvis informationer skulle opdateres og strømlines.

Så omfattende en opgave krævede meget koordinering og tæt samarbejde på tværs af organisationen.

Man starter fra en ende af

Med så mange varetekster var der kun én måde at komme i gang på.

”Vi gik systematisk frem og startede med en varegruppe ad gangen. Vi fik ensrettet navnene og sorteret i den rækkefølge, informationerne blev præsenteret. Vi fik også sat orden på dimensionerne – så nu står det hele på samme måde til stor gavn for kunderne”, fortæller kontorassistent hos Lemvigh-Müller, Carsten Graversen.

Et ’photo shoot’ af dimensioner

I takt med at teksterne blev rettet til og lagt online, skulle der også opdateres på billedsiden. Tidligere lå der kun stregtegninger af stålet, men i dag kan man se ’rigtige’ billeder. Derfor spillede grossistens stållager i Randers også en vigtig rolle, idet medarbejderne hjalp til med at finde de relevante produkter og flytte dem, så de kunne blive fotograferet.

Der er blevet taget omkring 300-400 billeder indtil videre – men det er ikke slut endnu.

”Der er nogle produkter, vi ikke har på lager, de ligger i Tyskland. Vi er i gang med at finde ud af, hvordan vi får dokumenteret dem”, fortæller Carsten Graversen.

Et samarbejde, der holder

Selve opdateringen af produktsiderne har krævet samarbejde og koordinering – for hele fem afdelinger har været en del af projektet. Og det er ikke kun afdelinger, som har forskellige arbejdsopgaver i det daglige, de er også spredt rent geografisk – nemlig i Herlev, Kolding og Randers.

At få så mange mennesker til at arbejde sammen har været en positiv oplevelse for alle parter og en erfaring, som kan tages med videre i fremtidige store projekter.

”Vi har alle fået stor respekt og forståelse for det, hinanden laver. Jeg har kun ros til dem, der har været en del af processen”, siger koordinator hos Lemvigh-Müller, Pia Hansen Munk Thomsen.

Opdateringen af stålsiderne i webshoppen skal gøre det endnu lettere for kunderne at finde og købe stål online, som ellers stadig bliver handlet meget på den ’gammeldags’ måde ved at ringe og bestille det, man har brug for.
;