Hos Lemvigh-Müller har vi en kommerciel tilgang til bæredygtighed. Det betyder, at de tiltag, vi tager, i høj grad er drevet af de behov, du som kunde hos os har – og de muligheder, der er, for at du kan styrke din forretning.
For der kan nemlig være god forretning i bæredygtighed, som i højere og højere grad er blevet et konkurrenceparameter. Med en partner, som har fokus på bæredygtige løsninger, står du bedre til at vinde opgaver og udbud i fremtiden.
Vi har fire fokusområder for arbejdet med bæredygtighed:
- Grøn distribution
- Mere miljøvenlige produkter
- Reduktion af emballage
- Videnspartner
De fire områder er valgt, fordi det er her, vi som virksomhed kan gøre den største forskel for miljøet - og for din forretning.
Det kan du læse meget mere om i vores CSR-rapport 2021, som giver det fulde overblik over vores bæredygtighedstiltag, resultater, mål og planer.
CSR-rapport 2021
Her kan du se eksempler på konkrete tiltag, vi har taget indenfor de fire områder
– og hvad fordelene er for dig som kunde:
Grøn distribution – betydning for dig
Vi tilbyder bæredygtige distributionsløsninger, som giver en positiv effekt i både vores eget og din virksomheds klimaregnskab, noget der bliver vigtigere og vigtigere, når du byder på opgaver.
- Vi hælder HVO 100-biodiesel på DSV’s lastbiler, som distribuerer vores teknikleverancer. Det reducerer CO2e-udledningen med op til 90 pct. Læs mere
- Vi er gået over til at levere stål på færre, faste ugedage. Det sparer kilometer på landevejene og reducerer CO2e. Læs mere
- Vi har fokus på at konvertere så mange som muligt af ekspresleveringerne fra vores butikker til el, så vi skruer så meget som muligt ned for klimaaftrykket. Læs mere
|
|
Mere miljøvenlige produkter – betydning for dig
Fremover vil der komme flere krav til bæredygtighed og miljø fra dine kunder, herunder i offentlige udbud. Vi har fokus på, at det skal være let for dig som kunde at vælge produkter, der er mere miljøvenlige, så du står bedre til at vinde opgaver og udbud.
- Vi sætter i 2022 et pilotprojekt i søen, som skal sikre, at vi fra 2023 kan tilbyde data og dokumentation på mere miljørigtige produkter, og at det er nemt at få overblik over udvalget i vores webshop.
|
|
Reduktion af emballage – betydning for dig
Brugen af emballage fylder ikke særlig meget i vores samlede CO2e-udledning, men vi ved, at det er noget, som fylder i vores kunders oplevelse af forbrug. Det tager vi seriøst. Som kunde har du tryghed for, at vi bruger FSC-certificeret pap på vores lagre.
Derudover pakker vi vores stålplader i plast, som består af 55-65 pct. genbrugsmateriale. Læs mere
- Vi vil i 2022 sætte fokus på at reducere spildplads i papkasserne, og vi gentænker vores emballageløsninger i forbindelse med, at vi skal have nyt centrallager.
|
|
Videnspartner – betydning for dig
Små og mellemstore virksomheder efterspørger viden og værktøjer om bæredygtighed; de har ikke store stabsfunktioner at trække på. Her kan vi som forretningspartner spille ind med erfaring fra mange brancher og hjælpe med at geare din forretning til den grønne omstilling.
- Vi tilbyder koncepterne ’Viden om vand’ og ’Viden om energi’, der skal give bl.a. installatører værktøjer og viden, som bakker op om udviklingen af bæredygtige løsninger inden for deres branche. Læs mere
- Vi tilbyder kurser i klima og bæredygtighed. Læs mere
|
|