12. januar 2021

Schneider Electric: Partnerskaber er vigtige for vækst og kunderelationer

Partnerskab med Lemvigh-Müller om automation til industrien bringer Schneider Electric helt tæt på de virksomheder, der bruger komponenter og tekniske løsninger.

Selv en teknologikoncern med aktiviteter i over 115 lande og flere end 135.000 ansatte har brug for tætte relationer til samarbejdspartnere. Et af de strategisk vigtige samarbejder for Schneider Electric, en af verdens største producenter af teknologi til energi energistyring og industriel automation, hedder IAD - Industrial Automation Distributor.

Lemvigh-Müller er certificeret IAD-partner for Schneider Electric. Det betyder blandt andet, at vores tekniske specialister har gennemført og bestået et omfattende undervisningsprogram inden for industriel automation.

Tættere på kunderne

IAD-samarbejdet med Lemvigh-Müller er med til at bringe Schneider Electric endnu tættere på kunderne, f.eks. de maskinbyggere der sætter virksomhedens komponenter og teknologier i spil i avancerede automationsløsninger. Det konstaterer Ruben Kilgast, Country Sales Director hos Schneider Electric.

Del af strategi for udvikling

IAD-samarbejdet med Schneider Electric er en del af en strategi, hvor Pernille Wichmann, salgsdirektør for Industri, har fokus på at udvikle de services, der ligger uden om produkterne.

”Automation er et af de områder, hvor vores kunders aktiviteter udvikler sig stærkest lige nu. Automation giver mulighed for at producere mere med mindre forbrug af ressourcer. På den måde bliver automation også en den af den grønne agenda. Det tætte partnerskab i IAD-samarbejdet sikrer, at Lemvigh-Müller altid er på forkant med teknologiudviklingen, så vi kan bedst muligt kan understøtte vækst og profitabilitet for vores industrikunder,” siger Pernille Wichmann.