25. august 2023

Transportabelt værksted og reservedelslager skal effektivisere service på energianlæg

Reparation og vedligeholdelse på energianlæg skal ske hurtigt og effektivt. Lemvigh-Müller hjælper arbejdet på vej med transportabelt værksted skræddersyet til opgaverne.

Lemvigh-Müller fortsætter med at udvikle servicetilbud, der gør det lettere og mere effektivt for kunderne at drive deres forretninger. Kort før sommerferien lagde SMARTLAGER™-teamet sidste hånd på endnu en nyskabelse inden for leverandørstyrede lagerløsninger: Et komplet værksteds- og reservedelslager indrettet i en mobil 20-fodscontainer med isolering, arbejdsborde, belysning, strøm, samt ekstra indvendig dør og vindue.

Dertil kommer knap 500 varenumre indenfor maskiner, værktøj, måleinstrumenter og forbrugsvarer. Alt sammen ordnet systematisk og overskueligt i skuffeskabe og individuelt mærket for nem genbestilling. Når en opgave er afsluttet, kan værksteds- og lagercontainer let flyttes til en ny lokation på en lastbil. Der er tilknyttet en mercher-ordning, hvor Lemvigh-Müller trimmer og opfylder containeren, så den er klar til næste opgave.

Interesse for individuelle løsninger

Kunden er en aktør i energisektoren, og containerløsningen skal være med til at effektivisere vedligeholdelses- og reparationsopgaver på energianlæg, så produktionen forstyrres så lidt som muligt. Ideen er helt i tråd med en stadig stigende interesse for individuelle og intelligente indkøbsløsninger, konstaterer Martin Buchwald Henriksen, Account Manager i Lemvigh-Müllers industriforretning og tovholder på containerprojektet.

”Vores kunder bliver stadig mere opmærksomme på den effektivisering, der ligger i præcist tilpassede indkøbs- og lagerløsninger. Når alt er til rådighed på rette plads, i rette mængde og i rette tid, bliver opgaverne løst både hurtigere og bedre. Med containerløsningen har vi taget yderligere et skridt for at imødekomme vores kunders ønsker om effektive og fleksible løsninger,” siger han.

Trækker på erfaringer

Det praktiske arbejde med at indrette og udstyre containeren er løst af Lemvigh-Müllers SmartLager-team, som har kunnet trække på erfaringer fra talrige kundespecifikke løsninger, senest døgnbemandede on site-leverandørlagre hos offshore-teknikentreprenøren Semco Maritime.

Dertil kommer et omfattende arbejde med at identificere og indkøbe varer samt kalkulere det samlede projekt. Alt er løst i et tæt samarbejde mellem SmartLager-teamet og Lemvigh-Müller Industri. Et samarbejde der har udviklet Lemvigh-Müllers kompetencer indenfor kundetilpassede indkøbs- og lagerløsninger yderligere, konstaterer SMARTLAGER™-teamleder Henrik Lakman.

”Vi gør alt, hvad vi kan, for at imødekomme kundernes ønsker og behov. Det betyder, at opgaverne kan være tidkrævende at løbe i gang. Til gengæld høster vi nye erfaringer og udvikler nye ideer hver gang. Dem kan vi omsætte til nye servicetilbud og sætte i spil i forbindelse med nye opgaver,” siger Henrik Lakman.

Innovation er forudsætning for bedre service

Pernille Wichmann, Senior Sales Director i Lemvigh-Müller Industri, ser innovation som en forudsætning for at imødekomme stadig højere krav fra kunderne. Derfor glæder hun sig over at kunne føje endnu en service til Lemvigh-Müllers tilbud til industrikunder.

”Vi er i et ekstremt konkurrencepræget miljø, hvor kundeforventningerne hele tiden får endnu et nøk opad. De forventninger er vi nødt til at matche – og gerne overgå. Det kan vi heldigvis i kraft af innovative og kreative teams, der puljer deres kompetencer og arbejder effektivt sammen. Det ruster Lemvigh-Müller rigtig godt til fremtiden,” siger Pernille Wichmann.

Læs mere om SMARTLAGER™