10. december 2024

Normal automatiserer håndteringen af PPE på lageret

Med en I.CUPBOARD SmartLager™-automat har Normal sparet på omkostningerne og fået et langt bedre overblik over forbrug af handsker og hobbyknive

Butikskæden Normal har som en af Danmarks hurtigst voksende detailkæder stået over for specielt én udfordring med deres 78.000 kvadratmeter lager i Hedensted. Med mange medarbejdere og et højt forbrug af personlige værnemidler (PPE), var det vigtigt at få overblik over forbruget og sikre, at materialerne altid var tilgængelige.

Hurtigere og mere effektiv lagerstyring

Med Normals vokseværk med det store lager blev det hurtigt en udfordring at få det fulde overblik over forbruget af PPE-produkterne handsker og hobbyknive. Hertil blev løsningen at implementere vores I.CUPBOARD SmartLager™-automater. Automaterne har ikke kun givet overblik over lagerbeholdningen, men også skabt en større bevidsthed blandt medarbejderne om deres forbrug. Yderligere gør automaterne det muligt at dokumentere det reelle forbrug, hvilket har ført til en mere ansvarsbevidst tilgang blandt medarbejderne. 

Anton Köllner Christensen, Project Manager hos Normal, fortæller:
"SmartLager™-automaten frigiver tid til at vi kan fokusere på vigtigere opgaver. Vi har sparet meget tid på håndteringen af PPE-udstyr, og forbruget af handsker og hobbyknive er reduceret markant. Vi kan se, at lagerforbruget er mere end halveret, hvilket har resulteret i omkostningsbesparelser og samtidig givet os langt bedre data om forbruget."

Anton Köllner Christensen, Project Manager hos Normal, fortæller:

"SmartLager™-automaten frigiver tid til at vi kan fokusere på vigtigere opgaver. Vi har sparet meget tid på håndteringen af PPE-udstyr, og forbruget af handsker og hobbyknive er reduceret markant. Vi kan se, at lagerforbruget er mere end halveret, hvilket har resulteret i omkostningsbesparelser og samtidig givet os langt bedre data om forbruget."

Desuden inkluderer det tætte samarbejde også sparring fra vores PPE-eksperter, som hjælper med at finde de bedste produkter til lageret. 

F.eks. muliggør SmartLager™-automaten, at det er nemmere at tilbyde medarbejderne forskellige typer og størrelser af handsker, der var et stort ønske hos Normals medarbejdere.

I vores I.CUPBOARD SmartLager™-automater får du et reolsystem, der består af hylder med indbyggede vægte - og på hver vægt kan du placere én kasse med én type forbrugsvarer i. Disse vægte er indstillede til at registrere en minimumsvægt. Så når forbrugsvarerne bliver mindsket og rammer minimumsvægten, foretager systemet en automatisk genbestilling af varen. Hos Normal sikrer I.CUPBOARD automaterne, at de nødvendige handsker og hobbyknive altid er tilgængelige til medarbejderne, hvilket reducerer spildtid og minimerer svind.

Strategisk placering sikrer tilgængelighed

Det har været vigtigt, at de fire SmartLager™-automater blev placeret strategisk på Normals lager i Hedensted. To af automaterne er placeret lige uden for omklædningsrummet, så medarbejderne hurtigt kan hente de nødvendige værnemidler, inden de går i gang med arbejdsdagen. De to andre automater står i lader-rummet for vores elektriske trucks og køretøjer.

Ifølge en intern spørgeundersøgelse fra Normal er 96 % af medarbejderne meget tilfredse med placeringen af automaterne og synes, at de er nemme at finde. Ved at centralisere udleveringen af handsker og hobbyknive har Normal øget tilgængelighed, så arbejdsdagen bliver mere effektiv blandt medarbejderne på lageret. 

SmartLager™ - en effektiv løsning for detailbranchen

SmartLager™ er lagerløsning der kan tilpasses detail- og retailbranchen, hvor hurtig og effektiv lagerstyring er afgørende for at holde omkostningerne nede og optimere driften. Med et bedre overblik og reduceret svind er SmartLager™-løsningen et oplagt valg for virksomheder, der vil optimere deres lagerstyring og få styr på forbruget.

Sådan fungerer SmartLager™

SmartLager™ er et leverandørstyret lagerkoncept, der automatiserer håndteringen af forbrugsvarer. Du slipper for manuelt at bestille varer, at holde øje med forbruget og for at genopfylde lageret. Du kan frit lægge de varer ind, som du får fra Lemvig-Müller, samt speciallavede produkter, som er nødvendige for din virksomhed.

SmartLager™ består af en række lagerløsninger, som kan skaleres op og ned og gøres mere eller mindre automatiserede.

Sammen finder vi den løsning, der passer til dig.

Vil du også have en smart lagerstyring?

Så tag fat i os allerede i dag. Sammen finder vi den løsning, der passer til lige præcis til din virksomhed.

 

Ring: 3695 5175

Skriv: smartlager@lemu.dk