2021 09 Key Visual Lager (1)

Guide til lagerlister

Gør din lagerstyring nemmere med lagerlister

Hvad er lagerlister?

Lagerlister er til dig, der ønsker en enkel og smart måde at holde styr på dit lager. Med lagerlister samler du dine varer ét sted og får overblik over beholdning, lokationer, priser og meget mere. Lagerlisterne er kun tilgængelige på vores hjemmeside, og du finder dem i menuen til højre under "Lister".

Lagerlisterne kan bruges til: 

  • Daglig lagerstyring
    Få et klart overblik over dine lagervarer: Hvor de befinder sig, hvor mange du burde have på lager & bestil hurtigt de produkter du mangler.
  • Optælling og status
    Hvis du regelmæssigt laver optælling og status, er lagerlister et stærkt værktøj. Brug dem som grundlag for status eller optællingen og udskriv status-& optællingsrapporter, så du altid har dokumentationen i orden.
  • Planlægning
    Med muligheden for at sætte minimum og maksimum beholdning pr. produkt kan du nemt se, om lageret er korrekt fyldt op. Dermed opdager du hurtigt, når noget mangler, og kan bestille de nødvendige varer i tide. Du kan også udskrive labels hvor minimum og maksimum beholdningen fremgår, så du altid har et overblik over om dit lager er korrekt fyldt op.
  • Samarbejde
    Lagerlister kan deles med kolleger, så I arbejder kan arbejde sammen. Det giver bedre samarbejde og sikrer, at alle har adgang til de samme informationer.
  • Dokumentation
    Eksportér dine lagerlister til statusrapporter, optælling, labels eller Excel, så du nemt kan bruge data til både interne og eksterne formål.
1166069 88623408

Se hvordan du kommer i gang med at bruge lagerlister

Følg vores guide nedenfor og kom godt i gang med smart lagerstyring 

Step 1 - Find dine lagerlister

Lagerlisterne finder du i menuen til højre under lister. 

1.    Klik på lister menuen til højre
2.    Vælg knappen “Lagerlister” øverst til højre.

Her finder du oversigten over alle de lagerlister som du har oprettet, som er delt med dig eller du kan oprette en helt ny lagerliste.

Step 2: Opret en lagerliste

For at oprette en lagerliste skal du: 

1.    Klikke på ”Opret lager” øverst til højre
2.    Herefter åbnes en popup, hvor du skal udfylde:
        - Navn på lagerlisten
        - Vælge den konto som listen skal tilhøre
        - Lageradresse
        - Bemærkning

Når du har udfyldt felterne og gemt, står du nu med en tom lagerliste, der er klar til at blive tilføjet produkter til. 

Step 3: Tilføj produkter til din lagerliste

Når du har oprettet din lagerliste, er den klar til at få tilføjet produkter. Det gør du på følgende måde:

1.    Find det produkt du ønsker at tilføje i vores webshop
2.    Klik på de tre lodrette prikker ud for produktet 
3.    Vælg "tilføj til lager"
4.    Herefter åbner et vindue, hvor du kan 
       - Indtaste antal
       - Vælge hvilket lager produktet skal tilføjes til

Når du har tilføjet alle dine lagerprodukter, er din liste klar til brug.

Step 4: Opdater din lagerliste

Når du åbner din lagerliste, får du en komplet oversigt over alle dine produkter. Herfra kan du nemt vedligeholde og justere.

For hvert produkt på listen kan du:

-    Ændre beholdningen af hvert produkt 
-    Tilføje en lokation (fx hylde, rum eller reol)
-    Angive minimum- og maskimumbeholdning
-    Se prisen for hvert produkt. Den viste pris er låst ud fra det tidspunkt det blev tilføjet til lagerlisten
 
Dette gør lagerlisten til et dynamisk værktøj – ikke bare en passiv huskeliste.

Step 5: Eksporter din lagerlister

Du kan nemt eksportere din lagerliste – enten hele listen eller kun de produkter, du har markeret.

  • Klik på "Eksporter" over produktlisten for at eksportere hele listen
  • Klik på "Marker flere" og vælg derefter "Eksporter", hvis du kun vil eksportere udvalgte produkter

Eksporten kan bruges til:

  • Statusrapporter. ideelt, når du skal lave lagerstatus og ønsker et hurtigt værktøj, der giver dig et klart overblik.
  • Optælling. Gør lageroptællinger enklere og mere overskuelige, så du sparer tid og undgår fejl.
  • Labels. Kan printes og sættes fysisk på lageret. Hver label indeholder produktbillede, produktnavn, listenavn, EAN/LM-nummer, typenummer og     stregkode, så du altid kan identificere varerne præcist.
  • Excel. Giver dig mulighed for at arbejde videre med data, analysere beholdningen og hurtigt skabe overblik over lageret.

Eksempel på statusrapport

Eksempel på optælling

Eksempel på labels

Step 6 - Del lister med kollegaer

En af de store styrker ved lagerlister er, at de kan deles. Det betyder, at dine kolleger kan se og arbejde sammen om lagerlisten, så I undgår dobbeltarbejde og misforståelser. På den måde bliver lagerstyringen en fælles opgave med ét fælles udgangspunkt.

Del din lagerliste ved at:

  1. Klik på de tre prikker i den hvide bjælke, som er placeret over produkterne

  2. Vælg, om dem du deler med, skal have læseadgang eller redigeringsrettigheder

  3. Del enten med alle, der er tilknyttet samme konto, eller vælg specifikke kollegaer

Få avanceret lagerstyring med SmartLager™

Automatisk lagerstyring, der holder gang i produktionen og giver dig mere tid til forretningen.

Med SmartLager™ vælger du mellem en række løsninger, der både kan skaleres op og ned og gøres mere eller mindre automatiserede.

Du vælger den løsning, der passer bedst til din forretning.

2016 06 28Kontormiljø Kolding 14 (1)

Vil du have endnu mere ud af vores digitale løsninger?

Vores support sidder altid klar til at hjælpe dig med at få endnu mere ud af vores digitale løsninger!

Kontakt dem her:

Ring: 3695 5101
Mail: lme-support@lemu.dk

Åbningstider:
Mandag - torsdag: 6.30 - 16.00
Fredag: 6.30 - 14.30