2501 TEMA Ecom SHLMHDR 1680X590px Ny App

FAQ om Lemu app

Her finder du de spørgsmål vi oftest får, og de svar vi giver.

Kom godt i gang med appen

Hvad kan jeg bruge LEMU appen til?

Appen hjælper dig med at finde, bestille og genbestille varer direkte fra telefonen. Du kan søge i hele sortimentet, se priser og lager, scanne stregkoder, kigge i dine favoritlister og tjekke tidligere ordrer. I butikkerne kan du også bruge Scan Selv, så du scanner og betaler på stedet. Appen gør hverdagen lettere, uanset om du er i butikken, på lageret eller ude på pladsen.

Skal jeg have en konto for at bruge appen?

Ja. Du skal være kunde hos Lemvigh Müller for at bruge appen. Hvis du allerede er kunde, men ikke har adgang til vores digitale løsninger, kan du kontakte vores support som kan hjælpe dig igang. 

Er du ikke kunde endnu, kan du ansøge om at blive kunde 
her.

Hvordan logger jeg ind i appen?

For at logge ind i vores app, skal du bruge de samme loginoplysninger du bruger på vores hjemmeside.

Har du endnu ikke login til de digitale løsninger, skal du kontakte vores support, som hjælper dig i gang.

Kan jeg bruge det samme login til webshop og app?

Ja. Du bruger det samme login begge steder. I appen opretter du også en personlig kode, så du kan logge hurtigt ind fremover.

Det er også muligt at bruge biometrisk login (Face ID eller Touch ID) i appen.

Hvorfor skal jeg både bruge e-mail og personlig kode?

Første gang logger du ind i appen med din e-mail og adgangskode. Derefter bliver du bedt om at oprette en personlig kode. Den bruger du fremover, så du hurtigt kan åbne appen.
Det er også muligt at bruge biometrisk login (Face ID eller Touch ID) i appen.

Kan jeg bruge appen uden internetforbindelse?

Nej. Appen kræver internet, så den kan vise aktuelle priser, lager og ordrer.

Hvordan holder jeg appen opdateret til den nyeste version?

Slå automatiske opdateringer til i din telefon. Du kan også hente nyeste version i App Store eller Google Play.

Hvilke telefoner kan bruge appen?

Appen findes til både iPhone og Android. Du kan inde i App Store eller Google Play se hvilke styresystemer appen understøtter. 

Brugerkonto og indstillinger

Hvordan ændrer jeg min bruger?

For at ændre din bruger, skal du trykke på "Mere" og vælge "Administration". Her kan du redigere dine oplysninger og indstillinger. 
 

Hvis du ikke er administrator, kan du redigere dine brugerdata og nulstille adgangskode. 
 

Som administrator kan du også ændre rettigheder og kontoopsætning. I appen er det kun muligt at ændre brugere, som man selv har oprettet som administrator. Hvis du ønsker at ændre en bruger du ikke har oprettet, kan du gøre dette fra brugeradministrationen på vores hjemmeside.

Hvordan ændrer jeg hvilke priser mine medarbejdere kan se?

Som administrator kan du styre om en bruger ser både indkøbspriser og listepriser, kun listepriser eller ingen priser. 

 

Gå til "Mere" og "Administration". Vælg brugeren, tryk "Rediger bruger" og juster prisvisningen under sektionen "Rettigheder".


Husk: Du kan kun redigere de brugere, som du selv har oprettet i appen. Hvis du ønsker at redigere en bruger, som en anden administrator har oprettet, skal du gøre det via vores hjemmeside.

Hvordan opretter jeg flere brugere?

Gå til "Mere" og "Administration". Nederst finder du "+ Opret bruger". 

Bemærk at kun administratorer kan oprette brugere.


Kundeservice kan hjælpe med oprettelse af brugere, hvis du har brug for det.

Kan jeg logge ud af appen?

Ja. Tryk på "Mere" og vælg "Log ud fra denne bruger" nederst.

Hvordan nulstiller jeg mit password?

Hvis du har glemt din adgangskode, kan du trykke på "Glemt adgangskode" under login. Du modtager herefter en mail med et link, hvor du kan oprette en ny kode.

Er du allerede logget ind, kan du ændre din adgangskode ved at trykke på "Mere" i menuen nederst, vælge "Administration", finde din bruger og trykke på "Nulstil kodeord".

Du kan også kontakte din administrator, som kan nulstille adgangskoden for dig. I appen kan administratorer kun nulstille adgangskoder for brugere, de selv har oprettet, mens det på hjemmesiden er muligt for administratorer at nulstille adgangskoder for alle brugere.

Bemærk! Du skal bruge det samme login på tværs af vores hjemmeside og app. Når du nulstiller din adgangskode i appen, skal du derfor også bruge den nye adgangskode på hjemmesiden.

Hvordan sletter jeg mit login fra appen ved jobskifte?

Du kan ikke selv slette din konto. Ønsker du din konto slettet, skal du kontakte din administrator. 

Sletning sker på hjemmesiden under "Brugere". Find brugeren, tryk på de tre prikker og vælg slet.

Du kan også kontakte kundeservice, hvis du har brug for hjælp.

Køb og bestilling

Hvordan finder jeg produkter i appen?

Tryk på "Produkter" i menuen nederst. Øverst kan du søge direkte efter de produkter du søger. Under søgefeltet ser du kategorier, som du kan swipe igennem. Herfra kan du også åbne dine favoritlister.

Kan jeg lave favoritkategorier?

Ja. Du kan markere to kategorier som dine favoritter, som så vises først på siden "Produkter". 

For at vælge dine favoritter skal du, scrolle hen til enden af kategorierne og trykke på "Vælg dine favoritkategorier". Her kan du vælge de to kategorier du vil have vist først.

Kan jeg se lagerstatus og pris på produkter?

Ja. Du ser både pris og lagerstatus for centrallager og for din foretrukne butik. Det vises i oversigter og på den enkelte produktsider. 
 

Vil du ændre foretrukken butik, går du til "Mere", vælger "Administration", åbner din bruger og trykker "Rediger bruger". Her vil du kunne ændre din "Fortrukne butik", og se lagerstatus for denne butik på produktsiderne.  

Kan jeg scanne produkter i butikken og lægge dem i kurven?

Ja. Tryk på "Scan" i menuen. Så kan du scanne en label og lægge varen i kurven til levering eller afhentning.

Vil du handle og betale direkte i butikken, bruger du "Scan Selv" fra forsiden. Her scanner du varerne, handler færdig og betaler direkte fra appen.

Kan jeg se tekniske data og dokumenter?

Ja. Åbn produktsiden for det produkt du ønsker at se de tekniske data og dokumentation for og rul ned.
Her finder du beskrivelse, specifikationer, dokumenter og forslag til relaterede produkter.

Hvor ser jeg leverandørkataloger?

Gå til "Mere" og tryk på knappen "leverandørkataloger". Her kan se alle vores leverandørkataloger. Du kan søge efter et bestemt katalog eller udforske hele udvalget.

Hvor ser jeg månedens tilbud?

Tryk på "Hjem" i menuen nederst i appen. Scroll til sektionen "Månedens tilbud". Her finder du aktuelle tilbud inden for El, VVS og VTA.

Hvordan genbestiller jeg et tidligere køb?

Tryk på "Mere" og vælg "Ordreoversigt". Åbn den ordre du vil gentage. Tryk "Genbestil produkter" nederst. Nu kan du vælg enkelte varer eller alle vare fra ordren og trykke "Tilføj til kurv".
Alle de valgte produkter ligger nu i din kurv, og bestillingen er klar til at blive gennemført. 

Hvordan returnerer jeg en ordre via appen?

Hvis du ønsker at returnere en ordre, skal du først finde den i “Ordreoversigt” under “Mere” i menuen. Vælg den ordre, du vil returnere, og tryk på den. 

 

Nederst på siden kan du trykke på “Returnering”, hvis ordren kan returneres. Vælg herefter de varer, du ønsker at returnere, og angiv, om du har emballage som skal retur. Tryk derefter på “Opret”, så bliver din retur registreret og klar til afsendelse. 

Oplever du problemer med returneringen? Kontakt vores kundeservice og få hjælp 

Hvordan sender jeg min emballage retur?

Hvis du har brug for sende emballage retur, kan du bestille det på to måder. Enten når du opretter din retur, eller ved at gå til “Mere” i menuen og vælge “Ordreoversigt”. Gå herefter til fanen “Retur” og tryk på “Returemballage”.

Udfyld de nødvendige oplysninger, vælg “+ Emballage”. Din retur er nu oprettet. 

Hvordan fungerer referencer og referencemasker i appen?

Når du er klar til at bestille, kan du nemt indtaste din reference i feltet. Du kan også vælge, om kontostrengen skal vises, ved at trykke på knappen under referencefeltet. 

 

Hvis du ønsker at bruge en referencemaske, kan du trykke på “Skabeloner” i højre hjørne. Her kan du vælge den maske, du vil bruge. Hvis der ikke er tilknyttet nogen masker til din konto, får du en besked om det. Ønsker du at oprette en ny referencemaske, skal du kontakte vores support, som hjælper dig med at få det sat op. 

Hvordan tilføjer eller ændrer jeg leveringsadresser?

Når du er klar til at bestille og vælger levering, har du mulighed for at ændre leveringsadressen.

Tryk blot på den nuværende adresse, og vælg derefter en tidligere brugt adresse eller indtast en ny.

Levering

Hvad er ekspreslevering?

Ekspreslevering er til dig der mangler varer hurtigt. Vi leverer inden for 1 til 2 timer afhængigt af din zone. Læg varerne i kurven og vælg ekspreslevering. Prisen er fra 199 til 399 kroner afhængigt af zone.


Bemærk at bestillingen skal ske senest 30 minutter før lukketid i håndværkerbutikken.
 

Hvad er ekspresafhentning?

Du kan bestille med ekspresafhentning. Så pakker vi dine varer klar til afhentning inden for cirka 30 minutter i den valgte håndværker butik.

Hvad er afhentning i butik (dag til dag)?

Når du bestiller varer til afhentning, kan du selv vælge, hvilken dag du ønsker at hente dem. Vælger du dag til dag afhentning, betyder det, at dine varer kan afhentes allerede næste dag i butikkens åbningstid.

Kan jeg bestille afhentning fra andre butikker end min fortrukne?

Ja, når du bestiller varer til afhentning, kan du selv vælge, hvilken butik du ønsker at hente dem i. Din foretrukne butik bliver automatisk valgt, men du kan nemt ændre det ved at trykke på butiksnavnet og vælge en anden butik.

Hvornår kan jeg senest bestille for levering næste dag?

Du kan bestille døgnet rundt. For levering næste dag skal varerne være på lager og bestilles senest klokken 18 fra mandag til torsdag og senest klokken 17 fredag. 
 
Dette gælder dog ikke for ikke lagerførte varer eller stål. Kontakt salgsafdelingen eller kundeservice for mere info.

Scan selv

Hvad er forskellen på Scan og Scan selv?

Vores "Scan"-funktion, som du finder i menuen nederst, gør det nemt at scanne labels uanset hvor du er. Her kan du lægge varerne direkte i kurven og bestille dem til levering eller afhentning i butikken.

"Scan Selv" fungerer lidt anderledes. Her kan du scanne de varer, du vil købe, og forlade butikken uden at gå forbi kassen. Du starter ‘Scan Selv’ fra forsiden af appen eller ved at trykke på ‘Mere’ i menuen nederst og vælge "Scan Selv".

Hvordan fungerer Scan Selv?

Åbn "Scan Selv" fra forsiden eller under “Mere”. Scan varerne, mens du handler. Når du har scannet alle dine varer, trykker du "fortsæt", indtaster eventuelt et referencenummer, swiper til højre på "Gennemfør ordre" og scanner QR koden ved kassen for gennemføre dit køb. 

Bemærk, at hvis din bruger er sat op til ikke at kunne sende ordrer uden godkendelse, kan du ikke bruge Scan Selv-funktionen i appen.

Hvilke butikker tilbyder Scan Selv?

Alle butikker tilbyder Scan Selv. Download appen og tryk "Start Scan Selv" øverst på forsiden eller under "Mere" i menuen.
 

Bemærk at "Scan" i menuen nederst ikke er Scan Selv. "Scan" lægger blot varen i kurven til levering eller afhentning. 

Kan jeg se Scan Selv ordrer i ordreoversigten?

Ja. Gå til "Mere" og "Ordreoversigt". Ordretypen viser om det er "Scan Selv i butik".

Brug "Filtre" og vælg "Scan Selv" for kun at se disse ordrer.

Hvad gør jeg hvis jeg bliver udtaget til kontrol?

Hvis du bliver udtaget til kontrol, skal du kontakte en medarbejder i butikken. De gennemgår din ordre, og når den er godkendt, kan du forlade butikken.

Kan jeg købe alle varer med Scan Selv?

Du kan købe alle varer som er på lager i butikken. Varer som ikke er på lager i butikken, kan du bestille i appen til levering.

Jeg kan ikke finde Scan Selv i appen

Hvis "Scan Selv" ikke vises på forsiden eller under "Mere", har din bruger ikke rettighed til at oprette ordrer uden godkendelse.

Kontakt din administrator. De kan ændre dine brugerindstillinger, så du får rettigheder til at oprette ordre uden godkendelse. 

Favoritlister

Hvad er favoritlister?

Favoritlisterne er for dig, der ofte bestiller de samme varer. De gør det nemt at samle de produkter, du bruger mest, så du hurtigt kan finde og genbestille dem, når du har brug for det. 

Hvordan opretter jeg en favoritliste?

For at oprette en favoritliste i appen skal du finde den vare, du ønsker at tilføje. Tryk på varen, og derefter på "Tilføj" i højre hjørne. Her kan du oprette en ny favoritliste ved at skrive navnet på listen under "Opret ny liste". 
 
Bemærk, at favoritlisterne bliver synkroniseret mellem appen og hjemmesiden. Du kan derfor også oprette favoritlister på hjemmesiden og fortsætte arbejdet med dem i appen. 

Hvordan tilføjer jeg produkter til en favoritliste?

Find den vare, du ønsker at tilføje i appen, og åbn den ved at trykke på den.

Tryk derefter på "Tilføj" i højre hjørne. Her kan du enten oprette en ny favoritliste eller vælge en eksisterende liste, som varen skal tilføjes til.

Kan jeg dele favoritlister med kollegaer?

Ja. Åbn den favoritliste du ønsker at dele, tryk på de tre prikker og vælg "Del liste".

Du kan her søge kollegaer frem og vælg om de må redigere eller kun se. De kan til enhver tid forlade listen igen.
 

Bemærk, at du kun kan dele lister du selv har oprettet.

Er mine favoritlister de samme i appen og på hjemmesiden?

Ja. Dine lister er de samme på tværs af vores platforme.

Hvordan redigerer eller sletter jeg en favoritliste?

Åbn den favoritliste, du vil ændre, og vælg "Rediger liste". Her kan du enten ændre navnet på listen eller slette den helt.

Bemærk, at du kun kan redigere eller slette favoritlister, som du selv har oprettet.

Ordrer og kurv

Hvor finder jeg min ordreoversigt?

Tryk på "Mere" i menuen nederst og vælg "Ordreoversigt". Her ser du ordrer, restordrer og returordrer.

Du kan med fordel bruge søgefeltet eller filtrene for at finde en bestemt ordre.

Kan jeg se ordrer jeg har lavet på hjemmesiden?

Ja. Ordreoversigten viser alle ordrer fra både hjemmeside og app. 

Kan jeg se varer der er i restordre?

Ja, for at se dine restordrer skal du gå til "Mere" i menuen nederst og trykke på "Ordreoversigt". Vælg herefter fanen "Restordre".

Her kan du se en oversigt over alle dine restordrer. Tryk på den ordre, du vil se nærmere på, for at få vist de varer, der er i restordre.

Er kurven den samme i app og på hjemmeside?

Ja. Din kurv synkroniseres automatisk mellem vores app og hjemmeside.
Det er også muligt, at have flere kurve på engang. I appen kan du slet skifte mellem kurve eller oprette nye, ved at trykke på "Skift" i højre side i kurven. 

Kan jeg ændre eller slette varer i kurven?

Ja, der er flere forskellige måder du kan ændre/slette varer i din kurv: 

  • Ændre antal: Tryk på varen og juster mængden. 

  • Slette en vare: Tryk på skraldespandsikonet ud for varen. 

  • Tømme hele kurven: Tryk på "Tøm" øverst til venstre. 

  • Skifte kurv eller oprette ny: Tryk på "Skift" øverst til højre. 

Butikker

Hvordan finder jeg nærmeste butik?

For at finde den næste butik, skal du trykke på "Mere" og vælge "Find butik".

Du ser her en liste med din foretrukne butik øverst og derefter de øvrige butikker sorteret efter afstand. Du kan også skifte til kort visning.

Kan jeg se åbningstider og kontaktinfo for butikker?

Ja, tryk på "Mere" i menuen nederst og vælg derefter "Find butik".

Her ser du en liste over alle vores butikker. Tryk på den butik, du vil se, for at få vist åbningstider og kontaktoplysninger.

Kan jeg se om en vare er på lager i en bestemt butik?

Ja, find varen og åbn produktsiden. Under billedet kan du se lagerstatus for både centrallageret og din foretrukne butik.

Lige under lagerstatus for din foretrukne butik står der, hvor mange butikker der har varen på lager. Tryk på denne tekst for at få vist en liste over de butikker, der har varen hjemme, samt hvor mange styk de har på lager.

Kunde- og websupport

Hvordan kontakter jeg kundeservice i appen?

For at kontakte kundeservice gennem appen kan du enten rulle helt ned i bunden af forsiden, hvor du finder kontaktmuligheder, eller trykke på "Mere" i menuen nederst og vælge "Kontakt"
Her kan du også se kontaktoplysninger til vores salgs- og supportafdelinger.

Hvad gør jeg hvis appen ikke virker som den skal?

Hvis du oplever problemer i appen, kan du altid kontakte vores support. De kan hjælpe med at løse problemet. 

Du kan også dele din feedback i de tilfredshedsmålinger som vises i appen, som bruges til at forbedre appen. 

Hvordan sender jeg feedback eller forslag?

Der vises løbende tilfredshedsmålinger i appen og på hjemmesiden, hvor det er muligt at skrive feedback og forslag til forbedringer.

Du kan også dele feedback med vores kunde- og websupport eller din tilknyttede salgsafdeling.

2016 06 28Kontormiljø Kolding 14 (1)

Vil du have endnu mere ud af vores digitale løsninger?

Vores support sidder altid klar til at hjælpe dig med at få endnu mere ud af vores digitale løsninger!

Kontakt dem her:

Ring: 3695 5101
Mail: lme-support@lemu.dk

Åbningstider:
Mandag - torsdag: 6.30 - 16.00
Fredag: 6.30 - 14.30